VIB-L
VIB wordt ingezet als hulpmiddel bij de begeleiding van kinderen met spraak- taal- en/of vloeiendheidsproblemen. Het doel is om jou als ouder concrete en positieve aanwijzingen te geven voor een betere interactie en communicatie (contact) met je kind en het stimuleren van de spraak- taalontwikkeling en het creƫren van meer vloeiendheid.
Bij VIB wordt er een opname gemaakt, van jou en je kind, van ongeveer 10 minuten van een alledaagse situatie zoals een spelletje, een gesprekje of eetmoment. Naderhand gaan we samen de video terugkijken en kijken we naar de interactie tussen jou en je kind. Vragen hierbij kunnen zijn: waar loopt het lekker? waar heb je echt contact? waar is je kind vloeiender? waar neemt je kind initiatief in de communicatie? wat doe je hier zelf in? wat is het gevolg/de invloed hiervan op je kind? etc.
Je krijgt hierdoor meer inzicht in jouw deel van de communicatie e het effect hiervan op je kind.
Bij VIB wordt er een opname gemaakt, van jou en je kind, van ongeveer 10 minuten van een alledaagse situatie zoals een spelletje, een gesprekje of eetmoment. Naderhand gaan we samen de video terugkijken en kijken we naar de interactie tussen jou en je kind. Vragen hierbij kunnen zijn: waar loopt het lekker? waar heb je echt contact? waar is je kind vloeiender? waar neemt je kind initiatief in de communicatie? wat doe je hier zelf in? wat is het gevolg/de invloed hiervan op je kind? etc.
Je krijgt hierdoor meer inzicht in jouw deel van de communicatie e het effect hiervan op je kind.